godziny otwarcia    |    regulamin    |   struktura organizacyjna    |    historia    |   zbiory    |   usługi    |   SIGLUM

Facebook PBW w Łodzi Czytelnia naukowa Ibuk Libra Literatura piękna online Legimi

Katalogi
on-line
 

 

 

Godziny otwarcia:   poniedziałek 14.30 - 19.30, wtorek-piątek 8.30 - 19.30, sobota 8.00 - 14.00

 

 

 

 

Blog
bibliotekarza
PBW

 

Adnotowany przegląd prasy
pedagogicznej i psychologicznej

 

CZERWIEC  2023


„Coraz częściej mówi się o wypaleniu zawodowym osób dorosłych z wieloletnim stażem zawodowym. Jednak okazuje się, że doświadczenie wypalenia dotyka również młodsze osoby, w tym nastolatki. Jaka jest przyczyna pojawienia się tego zjawiska psychologicznego u uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych? Na czym polega syndrom wypalenia szkolnego u dzieci?”


„Dziecko szczęśliwe to takie, które czuje się kochane, otwarcie komunikuje i uzewnętrznia swoje emocje oraz wie, że zasługuje na to, by być szczęśliwym i akceptowanym takim, jakim jest. Umysł dziecka jest bardzo chłonny i chodzi tu nie tylko o wiedzę, którą nabywa od najmłodszych lat, ale także o wartości, które są mu przekazywane. Mają one ogromny wpływ na to, jak dziecko będzie funkcjonować w życiu codziennym, jak będą wyglądać jego relacje interpersonalne oraz jak będzie postrzegać zarówno otaczający go świat, jak i siebie samego.”

„Praca nauczyciela skupiona jest głównie na projektowaniu przestrzeni edukacyjno-wychowawczej uczniów. Jednak w procesie wspierania rozwoju dzieci nauczyciel nie jest sam. Towarzyszą mu rodzice uczniów, którzy stanowią istotne ogniwo w trójkącie interakcyjnym: rodzice – uczeń – nauczyciel. Wspólne określenie potrzeb rozwojowych ucznia, wyznaczenie celów oraz współpraca w zakresie wspierania dziecka zarówno w obszarze poznawczym (umiejętności szkolnych), jak i emocjonalnym oraz społecznym pozwalają na budowanie przestrzeni, w której dziecko może rozwijać się optymalnie.”

„Wkraczając w dzieciństwo, dowiadujemy się, że społeczeństwo próbuje odzwierciedlać naszą wartość w ocenach i punktach. Następnie przychodzi dorosłość, w której każdego dnia musimy nieustannie pracować nad wizerunkiem i coraz bardziej przekraczać swoje granice, żeby wypracować coś, na co inni będą chcieli zwrócić swoją uwagę. Kto i dlaczego ma prawo oceniać, ile naprawdę jesteśmy warci? O czym nam mówią nasze słabości i niedoskonałości? I jak dostrzec i docenić siebie za to, co mamy i jacy jesteśmy?”




 
Dostęp sprawdzono 30.05.2023 r.  
 


Filia
w Pabianicach



Muzeum Oświaty

Kronika

-----------------------


 

CKU Łódź