godziny otwarcia    |    regulamin    |   struktura organizacyjna    |    historia    |   zbiory    |   usługi    |   SIGLUM

Prolongata wypożyczeń
Kontakt i lokalizacja 

Katalogi
on-line
 

 

 

Godziny otwarcia:   poniedziałek 14.30 - 19.30   wtorek - piątek 8.30 - 19.30   sobota 8.00 - 14.00

 

 

 



Blog
bibliotekarza
PBW

 

Adnotowany przegląd prasy pedagogicznej i psychologicznej

 

PAŹDZIERNIK 2019

  • Co robić, by dziecku chciało się chcieć? / Aleksandra Samelak. // Charaktery. – 2019, nr 10, s. 56-59





  • Indywidualne formy nauki / Joanna Wrona. // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 9, s. 39-41

    Zasady organizowania indywidualnego nauczania oraz wprowadzona nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej w postaci zindywidualizowanej ścieżki kształcenia wciąż budzą wiele wątpliwości, dlatego autorka przygotowała wyjaśnienie czym się różnią, do kogo są adresowane i na co zwrócić uwagę podczas ich organizacji.


  • Jak postępować z dzieckiem wykazującym nadpobudliwość? / Agnieszka Wentrych. // Bliżej Przedszkola. – 2019, nr 9, s. 10-13





  • Nie taki język straszny, jak go leksyka maluje... / Izabella Bartol. // Polonistyka. – 2019, nr 5, s. 31-35

    Jak wzbogacać słownictwo uczniów?


  • Nowoczesne metody wzbogacające słownictwo / Joanna Kostrzewa. // Polonistyka. – 2019, nr 5, s. 28-30

    Jak rozwijać bogactwo leksykalne dzięki wykorzystaniu narzędzi online?


  • Rower czy jowej / Paweł Majcherczyk. // Charaktery. – 2019, nr 10, s. 52-55




  • Stracony podwójny rocznik? / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 9, s. 24-27

    Autor poszukuje odpowiedzi na pytania: Co zrobić, by minimalizować koszty zmiany? Jak pomóc dzieciom, których marzenia pochłonęła?


  • Tutoring rodzinny jako przykład współpracy nauczycieli z rodzicami / Sylwia Skupień, Stanisław Kowal. // Wychowawca. – 2019, nr 10, s. 12-14

    „Edukacja spersonalizowana zakłada, że najważniejszym zadaniem placówki jest pomoc rodzicom w wychowaniu dzieci, bowiem rodzice są najważniejszymi wychowawcami swoich dzieci. Jedynie ścisła współpraca może prowadzić do sukcesu wychowawczego. Tutoring rodzinny umożliwia taką współpracę.”


  • Uwolnij grupę od rozpraszaczy / Agnieszka Chartanowicz. // Bliżej Przedszkola. – 2019, nr 9, s. 20



  • Wychowanie personalistyczne a podejście indywidualne / Monika Jakubowska. // Wychowawca. – 2019, nr 10, s. 6-8

    Artykuł omawia zagadnienia: dobra, wolności, kreatywności oraz relacyjności w ujęciu personalizmu i indywidualizmu.


Dostęp sprawdzono: 30.09.2019 r.  

  




 


Filia w Kutnie

 
Filia w Łęczycy

 
Filia w Pabianicach

 
Filia w Zgierzu

 
Muzeum Oświaty

-------------------------