








|
Adnotowany przegląd prasy
pedagogicznej i psychologicznej
KWIECIEŃ 2021
-
Bezpieczne przystanie – gdzie ich szukać? / Martyna Goryniak. //
Charaktery. – 2021, nr 3, s. 22-27.
„Wszyscy potrzebujemy bezpiecznej wewnętrznej przystani
dla naszych uczuć i myśli. A także realnej przestrzeni, gdzie w pełni możemy
być sobą. To może być własny pokój, domek na drzewie, o którym nikt nie
wie, lub dzika „baza” nad rzeką. Czy mamy takie miejsce?”
-
Czas na aktywną przerwę lekcyjną – ćwiczenia wzmacniające i
korekcyjne z nietypowym obciążeniem / Dorota Kamień. // Wychowanie Fizyczne i
Zdrowotne. – 2021, nr 1, s. 6-9.
„Nauka prowadzona online zmusza uczniów do długotrwałego
przebywania w jednej pozycji. Praca odbywa się głównie przy laptopie/tablecie
bądź komputerze, a ruch dotyczy ramion, szczególnie dłoni i nadgarstków
(posługiwanie się klawiaturą). Miejsce siedzące przy biurku wydaje się być
najbardziej prawidłowe, chociaż dzieci są niezwykle pomysłowe i potrafią uczyć
się (słuchać, pisać, odpowiadać) na leżąco, siedząco, stojąco czy klęcząc.”
-
Interaktywne zadanie na
platformie Learning Apps krok po kroku / Małgorzata Jóskowiak-Reszko. //
Świetlica w Szkole. – 2021, nr 1, s. 6-7.
„Learning Apps to platforma umożliwiająca tworzenie oraz
użytkowanie, współdzielenie i publikowanie gier edukacyjnych. Jak stworzyć przy
jej pomocy aplikację, którą można wykorzystać na zajęciach?”
-
Jak radzić sobie z natłokiem myśli? : praktyczne sposoby na odnalezienie wewnętrznego spokoju /
Malwina Huńczak. //
Charaktery. – 2021, nr 3, s.44-49.
„Czy masz czasem poczucie, że wpadasz w pętlę myśli,
które wymykają Ci się spod kontroli? Wracają natrętnie, dezorganizując Ci życie
i generując zbędny stres. Jak się od tego uwolnić?”
-
Trudny powrót do szkoły / Anna Klimowicz. // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 3, s. 56, 58-60.
„Wielu nastoletnich
uczniów marzy już o powrocie do szkoły, są jednak też tacy, którzy dobrze
odnaleźli się w edukacji zdalnej, a dom stał się dla nich bezpieczną bańką
komfortu. Część z nich to osoby introwertyczne, gorzej radzące sobie w grupie
rywalizujących i ekstrawertycznych rówieśników. Warto wiedzieć, jak ułatwić im
ponowne przystosowanie się do stacjonarnego trybu nauki.”
Dostęp
sprawdzono 29.03.2021 r.
|

Filia
w Kutnie

Filia w Łęczycy

Filia w Pabianicach

Filia w Zgierzu

Muzeum Oświaty
-------------------------









|