godziny otwarcia    |    regulamin    |   struktura organizacyjna    |    historia    |   zbiory    |   usługi    |   SIGLUM

Prolongata wypożyczeń
Kontakt i lokalizacja 

Katalogi
on-line
 

 

 

Godziny otwarcia:   poniedziałek 14.30 - 19.30   wtorek - piątek 8.30 - 19.30   sobota 8.00 - 14.00

 

 

 

 

Blog
bibliotekarza
PBW

 

Adnotowany przegląd prasy pedagogicznej i psychologicznej

 

MAJ  2017 

 

  1.  Bicie dzieci a wychowanie / Aleksandra Piotrowska. // Świat Problemów. – 2017, nr 3, s.14-16



  2.  Co z tą reformą? / Małgorzata Łuba. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 4, s.14-16



  3.  Inny nie znaczy gorszy – zabawy uczące tolerancji i integrujące dzieci z różnych krajów / Anna Jankowska. // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 4, s.22-25





  4.  Jak kształtować kompetencje rozumienia ze słuchu u uczniów w klasach 1-3 / Katarzyna Nicholls // Życie Szkoły. – 2017, nr 4, s.13-16

    Autorka omawia m.in. wykorzystanie metody Total Physical Response – TPR (reagowania całym ciałem), materiałów audio, piosenek i tekstów narracyjnych w nauczaniu języka obcego.


  5.  Jak znaleźć motywację do zmiany / Tomasz Garstka. Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 4, s.76, 78-80

    „Obecne zmiany systemowe stawiają część pracowników szkół (głównie gimnazjów) przed koniecznością podejmowania poważnych decyzji zawodowych, a także radzenia sobie z sytuacją niepewności. Jak dyrektor może wspierać nauczycieli, których skutki reformy dotknęły najpoważniej? A jak ma pomóc sobie samemu?”


  6.  Media i ich wpływ na nasze życie / Magdalena Goetz. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 4, s.22-26



  7.  Nauka czytania i pisania w oparciu o pedagogikę froeblowską / Agnieszka Kwapiszewska-Wolska. // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 4, s.4-7



  8.  Od osiemnastowiecznych ochronek do przedszkoli w XXI wieku / Anna Kałuba-Korczak. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 4, s.4-8



  9.  Przekazanie majątku gimnazjów / Bogdan Bugdalski. // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 4, s.16-19

    Zaledwie pięć miesięcy dzieli nas od roku szkolnego 2017/2018, w którym przypieczętowana zostanie nowa rzeczywistość oświatowa. Do tego czasu majątek wygaszanych gimnazjów trzeba przenieść do szkół podstawowych i średnich. Inwentaryzacja to dla szkół nic nowego, ale skala zjawiska oraz pośpiech, z jakim zmiany są przeprowadzane, mogą skutkować błędami, dlatego przypominamy najważniejsze zasady.”


  10.  Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami rozwoju ruchowego / Edyta Szczepkowska. // Życie Szkoły. – 2017, nr 4, s.23-29

    Artykuł zawiera wskazówki dotyczące tego, jak wspierać dziecko z zaburzonym rozwojem ruchowym oraz zestaw ćwiczeń pozwalających doskonalić sprawność manualną dziecka.

     

Dostęp sprawdzono: 26 kwietnia 2017 r.

.

 

 


Filia w Kutnie

 
Filia w Łęczycy

 
Filia w Pabianicach

 
Filia w Zgierzu

 
Muzeum Oświaty

-------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowanie & webmastering: JJ & MP © 2003-2017
Mapa strony