godziny otwarcia    |    regulamin    |   struktura organizacyjna    |    historia    |   zbiory    |   usługi    |   SIGLUM

Prolongata wypożyczeń
Kontakt i lokalizacja 

Katalogi
on-line
 

 

 

Godziny otwarcia:   poniedziałek 14.30 - 19.30   wtorek - piątek 8.30 - 19.30   sobota 8.00 - 14.00

 

 

 

 

Blog
bibliotekarza
PBW

 

Adnotowany przegląd prasy pedagogicznej i psychologicznej

 

MARZEC  2017 

 

  1.  Dziadkowie przedszkolaków – sztafeta pokoleń / Anna Kałuba-Korczak. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 2, s.3-7



  2.  Jakie powinny być relacje między uczniem a nauczycielem? / Daniel Buchowiecki. // Wychowawca. – 2017, nr 2, s.28-29

     Konspekt na godzinę wychowawczą w gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych


  3.  Kinezjologia edukacyjna w nauczaniu dzieci młodszych / Ewa Ostarek. // Życie Szkoły. – 2017, nr 2, s.6-8, 10, 12

     Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie czym jest kinezjologia edukacyjna i prezentuje przykładowe ćwiczenia ruchowe.




  4.  Na co mi ta szkoła? Motywowanie do nauki uczniów ze środowisk trudnych wychowawczo / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 2 (86), s.4-8



  5.  Nasz wróg stres / Karolina Oleksa. // Życie Szkoły. – 2017, nr 2, s.24-27

    Stres nie dotyczy tylko zapracowanych dorosłych. Ten syndrom można zaobserwować też u dzieci, a pójście do szkoły jest jednym z czynników, jakie go wyzwalają.


  6.  Odporność dziecka kształtujemy codziennie / Beata Bukowiecka. // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 2, s.14-15



  7.  Reforma edukacji a ruch kadrowy / Agata Piszko. // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 2, s.48-50

    Poniższe opracowanie jest opisem nowych rozwiązań legislacyjnych oraz próbą odnalezienia miejsca nauczyciela i pracownika niepedagogicznego w zreformowanym systemie oświaty. W szczególności odpowiada na pytanie, co stanie się z nimi po wprowadzeniu zmian w strukturze szkolnictwa.


  8.  Twórcza resocjalizacja / Grzegorz Socha. // Wychowawca. – 2017, nr 2, s.16-17

    W pracy resocjalizacyjnej ma znaczenie osoba pedagoga, jego charyzma i osobowość.”


  9.  Twórcze rozwiązywanie konfliktów między dziećmi. Cz. 1. / Anna Jankowska. // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 2, s.24-26



  10.  W poszukiwaniu e-autorytetu / Tomasz Kozłowski. // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 2, s.62-64

    Zewsząd wieszczy się koniec autorytetu. Szkoła nie jest darzona dostateczną estymą, podobnie i nauczyciele. Ale czy jest to równoznaczne z brakiem jakiejkolwiek potrzeby autorytetu u młodych? Być może potrzebny jest autorytet nowego typu?

     

Dostęp sprawdzono: 24 lutego 2017 r.

.

 

 


Filia w Kutnie

 
Filia w Łęczycy

 
Filia w Pabianicach

 
Filia w Zgierzu

 
Muzeum Oświaty

-------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowanie & webmastering: JJ & MP © 2003-2017
Mapa strony